
FAQs
Varför har ni inte bilder på alla produkter?
Det har med upphovsrätt och bildrättigheter att göra. Vi betalar massor av pengar till en databas varje månad för att få tillgång till produktbilder. Men alla bilder finns inte där så som bilder på frukt och grönt, leksaker, böcker och elektronik. Det gör att vi måste lägga in bilder manuellt. Vi är på gång, men det kommer att ta lite tid.
Vad innebär Kupongfiastämpeln?
Det är en unik stämpel som visar på att en produkt är prisvärd att handla. Stämpeln sätter vi med hjälp av prishistorik som vi samlat in. För att en vara ska få en stämpel krävs det att den har samma eller lägre pris än det lägsta som har noterats under året.
Vad är skillnaderna mellan de olika vyerna i appen?
I den första vyn (hem 🏡) visas erbjudanden från butiker du följer. Där är erbjudandena sorterade efter det som är mest prisvärt. Det gör ibland så att vissa butikers erbjudanden hamnar långt ner. Det beror helt enkelt på att de inte har tillräckligt “bra” erbjudanden. Här kommer även Kupongfia publicera lite saker i framtiden.
I butiksvyn (den vyn där du ser alla erbjudanden översiktligt) ligger alla erbjudanden i bokstavsordning. För att komma till denna vyn klickar du på butikens namn. Om du longklickar på ett erbjudande förstoras det. Om du dubbelklickar på erbjudandet så hamnar det i inköpslistan.
I utforskarvyn 🔍 finns förslag på erbjudanden i närheten av de butiker du följer. Här är det sorterat så att det som är mest prisvärt visas först.
Hur följer jag en butik?
Uppe i vänstra hörnet under butikens namn finns en gul knapp, där det står följ. Om du trycker på den så följer du den specifika butiken. Den här butiken kommer också dyka upp i hem 🏠 vyn framöver.
Kan jag se vilka butiker jag följer?
Tyvärr inte i den första versionen. Du kan däremot kanske lista ut det genom att titta på din sökhistorik.
När uppdateras appen med veckans erbjudanden?
Vårt mål är att på måndag förmiddag ha laddat in alla erbjudanden i appen.
Jag hittar inte en butik i mitt närområde?
Prova att skriva in adressen i sökrutan. De butikskedjor vi har hos oss idag är Lidl, Ica, Willys, Hemköp, City Gross och Coop. Om du saknar en butik i ditt närområde maila oss gärna på info@kupongfia.se så ska vi se om vi kan hjälpa dig.
Om du har en butik som vill vara med hos Kupongfia är du varmt välkommen att höra av dig.
Den butiken jag följer har inga erbjudanden?
Maila oss på info@kupongfia.se så ser vi vad det kan bero på.
Hur lägger jag ett erbjudande i inköpslistan?
Dubbelklicka på erbjudandet så hamnar det i din inköpslista.
Hur lägger jag till egna varor i inköpslistan?
Gå till vyn med inköpslistan, tryck på knappen “lägg till” nere i vänstra hörnet. Skriv sedan in den vara du vill handla och tryck på nästa.
Hur raderar jag ett erbjudande i inköpslistan?
Tryck på erbjudandet och dra/swipa åt vänster så kan du välja att radera en vara. Om du vill radera hela inköpslistan så trycker du på de tre punkterna längst upp i högra hörnet.
Hur använder ni själva appen?
En av våra favoritfunktioner är att longklicka på ett erbjudande. Det gör vi ofta dels för att kunna se jämförelsepris men också säkerställa att vi handlar rätt produkt när vi är i affären.
Vi trycker även på adressen för att se på kartan vart butiken ligger.
Vår favoritvy är också översiktsvyn där man ser alla erbjudanden i bokstavsordning för en butik.
Varför är det massor av erbjudanden i sökvyn?
Här ser du förslag på erbjudanden som är i närheten av butiker du redan följer. Tanken med denna vyn är lite som utforskarvyn på Instagram.
Om du tillåter att appen har tillgång till din position får du förslag från butiker nära din position.
Varför visas vissa erbjudanden dubbelt i första vyn och utforskarvyn?
Det är lite störigt vi vet. Men det beror på att butiker kan ha samma erbjudanden.
Ica Stammispriser är ett klockrent exempel på detta. Om du exempelvis följer en Ica Kvantum, Supermarket och Maxi så kan samma erbjudande visas flera gånger. Likaså är det ibland samma erbjudanden hos Willys Hemma och Willys. Det gör då att det visas dubbelt. Vi håller på att klura på en funktion som kan lösa detta.
Visar ni precis alla erbjudanden i butiken?
Nej, i dagsläget utgår vi enbart från erbjudanden som finns på butikernas hemsidor och deras egna appar.
Hur vet ni att erbjudanden i appen stämmer?
Vi utgår från erbjudanden som butikerna själva publicerar och vi kontrollerar flera erbjudanden manuellt varje vecka. Men vi reserverar oss för eventuella felaktigheter.
Det händer t.ex att butikerna ändrar sina publicerade erbjudanden, då kan det ta lite tid innan korrekt information visas i appen. Kupongfia kan inte på något sätt ställas till ansvar för att informationen i appen stämmer.
Vid oklarhet avseende priser eller villkor gäller de uppgifter som aktuell butik skyltar. Butikerna reserverar sig också mot slutförsäljning och eventuella tryckfel i reklambladen.
Kommer ni utveckla fler funktioner?
Ja absolut, den versionen som finns ute just nu är bara en början. Vi håller på att utveckla ännu fler saker som kommer att skapa värde. Så som prisbarometer, sortering och söka produkt. Men det tar tid, flera av våra konkurrenter har ägnat flera år till att utveckla en app. Vi är enbart några månader gamla.
Varför är det så bra att handla när det är erbjudanden?
Vi vet att av erfarenhet att man sparar pengar i längden på detta. Men då måste man veta om det är ett bra erbjudande eller inte. Vi står på konsumenternas sida och vill hjälpa er att handla så prisvärt som möjligt. Vi vet också att många inte orkar åka runt till flera olika butiker utan man handlar i en och samma butik. Då vill man ju veta vad som är prisvärt i just den butiken därför utvecklade vi Kupongfia.
Hur hanterar ni personuppgifter?
Det är vi väldigt måna om att göra på rätt sätt, läs gärna igenom vår integritetspolicy allmänna villkor och cookiepolicy. Kontakta oss gärna på info@kupongfia.se om du har fler frågor eller vill veta mer.
Kan man annonsera i eran app?
Ja visst kan man det! Kontakta oss så hittar vi ett bra upplägg för just er och eran produkt eller butik.
Jag har tappat bort mig i appen?
Lätt hänt, tryck på den aktiva meny-ikonen längst ner i appen så kommer du tillbaka till dess startvyn.
Jag kan inte logga in med mitt Apple ID
Försöker du logga in och möts av ett meddelande likt denna:
- “Ta bort Kupongfia från Apple-signerigen i ditt Apple-konto och försök sedan registrera/ logga in igen.“
För att snabbt fixa detta
Öppna appen Inställningar och tryck sedan på ditt namn.
Tryck på Lösenord och säkerhet.
Tryck på Appar som använder ditt Apple-ID.
Tryck på Kupongfia
Tryck på Sluta använda Apple-ID
Nu kan du gå tillbaka till Kupongfia-appen och skapa ett nytt konto.
Läs mer om hur du hanterar appar som använder ditt Apple-ID på Apple’s egna supportsida.
Jag undrar fortfarande något!
Ja så bra, inga frågor är dumma eller dåliga. Hör av dig till oss på info@kupongfia.se. Vi ser fram emot att höra ifrån dig.